vrijdag 29 oktober 2010

Vraagbaak No2

Goedemorgen allemaal,

Vandaag dan de onthulling van het antwoord op No 1 en weer een nieuwe vraag. Het was opmerkelijk dat er op één na geen juiste antwoorden zijn gegeven. Het meest gegeven antwoord is een drachtige reegeit.

Hieronder het antwoord met de verklaring van onze opperrechter:

Nou het antwoord op deze vraag is: SMALREE.

Kenmerken van een smalree zijn bijv. smalle nek, argeloos, niet opletten op de omgeving, kortom jeugdige overmoed. Dit smalree liet zich iedere dag op een bep. tijd zien zodat er makkelijk een foto te maken was. Hoe komt het dat dit smalree zo'n lange nek heeft ?

De foto is gemaakt op het moment dat Agnes onder de hoogzit stond !!!! Het ree zag duidelijk dat er iets was wat er niet hoorde. Voor details vraag John maar in het veld.

Hoe komt dit ree dan aan zo'n dikke buik?. Het voedsel wat in het voor jaar gegeten wordt bevat veel voedingstoffen (vooral eiwitten) en dat geeft veel gas vorming in de maag !!!!

Wij feliciteren Annemiek met het juiste door haar gegeven antwoord.

Het blijkt dus maar weer hoe moeilijk het is om een juiste inschatting te maken als je op de hoogzit zit. Vandaar dat we dan ook weer verder gaan. En let op, het is niet altijd juist wat je in eerste instantie denkt te zien. Hoewel...meestal de eerste indruk de juiste is.

Inmiddels heeft hij weer een nieuwe foto aangeleverd:


Bij deze foto hoort de navolgende vraag:

Je ziet hier een wat onduidelijke foto van een ree, toch moeten we direct zien wat dit is:

A een oude bok met haast niet te zien geweitje

B een jonge bok met nauwelijks zichtbaar geweitje

C een smalree

D een oude geit die ergens in het gras een kalf(jes) heeft

E dit is helemaal geen ree maar een hinde (hert)

Succes, ik hoop op veel reacties en troost je het is beter hier een inschattings fout te maken dan in het veld.

7 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de felicitaties! Als teckelfokster en natuurliefhebber meer niet, geen zweetwerker geen jager, toch niet slecht! Begon wel te twijfelen hoor toen ik jullie antwoorden allemaal zag verschijnen...

    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn reactie laat even op zich wachten, ik ga eerst even met Annemiek om de tafel zitten en overleggen hoe zij gaat reageren :-). Marco rhtm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Annemiek, gefeliciteerd!
    Zaten wij er allemaal even naast!
    Deze keer ga ik maar voor het smalree (misschien wel dezelfde als vorige keer), al moet ik zeggen dat het meer een gok is dan weten. Ik zie met de beste wil van de wereld geen geweitje, dus geen bok(je) en smal nekje maakt dat ik denk dat het een smalree is.

    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo zweters, ik denk dat ik hier te maken heb met een hinde . . . . Groetjes Zeger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op basis van de puntige oren denk ik dat dit een (jonge) hinde is.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet zeker dat het D is !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor uw reactie deze wordt bijzonder gewaardeerd!